У межах участі в експерименті зі змішаного навчання доцентом кафедри бухгалтерського обліку та оподаткування Гриценко О.І. були проведені відкриті заняття в групах ОП-61 та ОП-71 із дисципліни «Аналіз господарської діяльності»:
– Проблемна лекція з аналізу господарської діяльності на тему «Аналітичні можливості звітності». На даному занятті було закріплено та систематизовано матеріал з першого змістовного модулю через обговорення ситуаційних та проблемних питань. Ситуаційні завдання побудовані з урахуванням прослуханих раніше лекцій, самостійної роботи студентів та виконаних лабораторних робіт на платформі MIX.
– Лекція-бесіда на тему «Організація і методика аналізу зовнішньоекономічної та інвестиційної діяльності». Робочою програмою передбачено самостійне вивчення даної теми. Студенти самостійно розглянули питання лекції з використанням можливостей отримання онлайн-консультації викладача та підготували поглиблені доповіді за вказаним напрямом діяльності. Доповіді містили аналіз основних показників обраного напряму дослідження. На занятті відбувся захист доповідей та їх обговорення.
– Практичне заняття на тему «Організація і методика аналізу фінансового стану» проведено у формі ділової гри «Інвестиційна привабливість підприємств». Студенти були поділені на команди. Кожна команда отримала мінімальний перелік показників, які потрібно розрахувати та проаналізувати. Дану роботу студенти здійснювали самостійно з використанням інформаційного забезпечення, матеріалів лабораторної роботи з теми та онлайн-консультування викладача, розміщених на платформі змішаного навчання СумДУ. На занятті потенційні інвестори заслухали результати аналізу та прийняли рішення щодо обрання найбільш привабливого підприємства для інвестування.
Заняття пройшли у жвавій дискусії. Використання елементів змішаного навчання сприяє активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, розширює можливості самостійної роботи та поточного контролю знань. Результати занять були обговорені на засіданні кафедри та отримали позитивні відгуки. У результаті дійшли висновку, що ефективність змішаної форми навчання залежить від педагогічної майстерності викладача та мотивації студентів. Таким чином, переваги змішаного навчання очевидні!