Змішане навчання на кафедрі бухгалтерського обліку та оподаткування

У межах участі в експерименті зі змішаного навчання доцентом кафедри бухгалтерського обліку та оподаткування Гриценко О.І. були проведені відкриті заняття в групах ОП-61 та ОП-71 із дисципліни «Аналіз господарської діяльності»:

Проблемна лекція з аналізу господарської діяльності на тему «Аналітичні можливості звітності». На даному занятті було закріплено та систематизовано матеріал з першого змістовного модулю через обговорення ситуаційних та проблемних питань. Ситуаційні завдання побудовані з урахуванням прослуханих раніше лекцій, самостійної роботи студентів та виконаних лабораторних робіт на платформі MIX.

Лекція-бесіда на тему «Організація і методика аналізу зовнішньоекономічної та інвестиційної діяльності». Робочою програмою передбачено самостійне вивчення даної теми. Студенти самостійно розглянули питання лекції з використанням можливостей отримання онлайн-консультації викладача та підготували поглиблені доповіді за вказаним напрямом діяльності. Доповіді містили аналіз основних показників обраного напряму дослідження. На занятті відбувся захист доповідей та їх обговорення.

Практичне заняття на тему «Організація і методика аналізу фінансового стану» проведено у формі ділової гри «Інвестиційна привабливість підприємств». Студенти були поділені на команди. Кожна команда отримала мінімальний перелік показників, які потрібно розрахувати та проаналізувати. Дану роботу студенти здійснювали самостійно з використанням інформаційного забезпечення, матеріалів лабораторної роботи з теми та онлайн-консультування викладача, розміщених на платформі змішаного навчання СумДУ. На занятті потенційні інвестори заслухали результати аналізу та прийняли рішення щодо обрання найбільш привабливого підприємства для інвестування.

Заняття пройшли у жвавій дискусії. Використання елементів змішаного навчання сприяє активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, розширює можливості самостійної роботи та поточного контролю знань. Результати занять були обговорені на засіданні кафедри та отримали позитивні відгуки. У результаті дійшли висновку, що ефективність змішаної форми навчання залежить від педагогічної майстерності викладача та мотивації студентів. Таким чином, переваги змішаного навчання очевидні!