У вересні–жовтні 2025 року в межах модуля Жана Моне «Досвід ЄС в управлінні державним боргом: висновки для України у воєнний та післявоєнний періоди» (№ 101127602 – EUEPDM – ERASMUS-JMO-2023-HEI-TCH-RSCH), що реалізується за підтримки програми Erasmus+, було проведено серію лекційних та семінарських занять для студентів.
Зазначені заходи проводилися у форматі факультативних годин у межах дисципліни «Інтегрований спеціалізований курс “Облік”» (гр. Ф-21, БС-21, БС-21-3), що дозволило поглибити зміст навчальної програми шляхом інтеграції європейських підходів до управління державним боргом та їх адаптації до умов воєнної та післявоєнної економіки України.
Метою проведення лекцій і семінарів було формування у студентів системного розуміння ролі бухгалтерського обліку та фінансової звітності в процесі управління державними борговими зобов’язаннями, а також підвищення рівня їх професійної компетентності у сфері публічних фінансів.
У ході занять було розглянуто:
-
методологічні підходи до обліку та класифікації державного боргу;
-
особливості відображення боргових операцій у фінансовій звітності відповідно до міжнародних стандартів;
-
взаємозв’язок між якістю облікової інформації щодо державного боргу, макроекономічною стабільністю та фінансовою безпекою держави.
Окрема увага приділялася аналізу практик країн ЄС у сфері управління боргом, а також можливостям їх застосування в українських реаліях. У межах семінарських занять студенти виконували аналітичні завдання, спрямовані на оцінювання динаміки державного боргу, його впливу на ключові макроекономічні показники та розробку обґрунтованих управлінських рішень щодо оптимізації боргового навантаження.
Проведені заходи сприяли підвищенню рівня фахової підготовки студентів, розвитку їх аналітичних навичок та формуванню практичного бачення ролі обліку в системі управління державними фінансами відповідно до стандартів та досвіду Європейського Союзу.