Мова йде про збільшення з 3-х до 5-и років обов’язкового строку зберігання всіх первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності та документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Така норма міститься у прийнятому в першому читанні урядовому законопроєкті №8131, який зараз готується в податковому комітеті до другого читання.
На робочих групах Мінфін та Державна податкова служба обґрунтовують збільшення такого строку необхідністю виконання міжнародних зобов’язань України щодо надання податкової інформації про нашого платника податків за 5-річний період на запит податкового органу іншої країни, а аргументи щодо необхідності диференційованого підходу не чують.
Це зрозуміло, йдеться про документи щодо експортних чи імпортних операцій, контролю за трансфертним ціноутворенням, діяльності нерезидентів через постійні представництва, контрольованих іноземних компаній, юридичних осіб, засновниками яких є нерезиденти тощо.