Пошук
Close this search box.

КЛЮЧОВІ ПРОФЕСІЙНІ КВАЛІФІКАЦІЇ ФАХІВЦІВ, ЩО ЗДІЙСНЮЮТЬ ЗВІТУВАННЯ ЗА ГРАНТОВИМИ ПРОЕКТАМИ ВІДПОВІДНО ДО ЄВРОПЕЙСЬКИХ ВИМОГ

Досвід залучення бухгалтерів до європейських грантових проектів свідчить про те, що  для таких співробітників вже не вистачає виключно хороших знань з бухгалтерського обліку, оподаткування та звітності.

В умовах військових і після військових періодів, особливо за умови необхідності відновлення країни важливість реалізації таких проектів набуває особливого значення. Для цього виникає необхідність забезпечення відповідних фахівців, залучених до цих сфер, що забезпечують процес звітування, відповідними навичками і знаннями.

Ознайомлення з європейськими Programme Guaides, які прописують вимоги до учасників і до впровадження проектів та звітування за ними дозволяє зробити висновки щодо необхідності володіння учасникам проекту певними навичками і досвідом. Вимоги європейських програм визначають критерії до відбору фахівців що здійснюють організаційне супроводження європейських проектів.  Серед таких фахівців особливе місце посідає обліковий персонал.

Досвід залучення облікового персоналу до європейських грантових проектів показує, що таким працівникам вже не достатньо виключно добре володіти знаннями з обліку, оподаткування та складання звітності.

То ж якими навичками повинні володіти такі фахівці сьогодні?

  1. Пізнавальні навички, які охоплюють здатність розуміти складні ідеї, ефективно пристосовуватися до навколишнього середовища, вчитися з досвіду, розуму. Фундаментальна грамотність і чисельність, а також креативність, критичне мислення і вирішення проблем – це когнітивні навички. Вміти аналізувати проект відповідно до оціночних процедур.
  2. Соціально-емоційні навички, які описують здатність ефективно орієнтуватися в міжособистісних і соціальних ситуаціях, і включають лідерство, командну роботу, самоконтроль і дух.
  3. Технічні навички, які відносяться до набутих знань, досвіду і взаємодій. Чітко розумітися на проектному підході та на особливостях його реалізації в кожному конкретному випадку: мати навички розробки бюджету за проектом, розумітися на вимогах до використання фінансових ресурсів, розуміти стандарти регулюючи управління проектами. Володіти мовними навичкими (знання англійської на рівні не нижче В1), які дозволяють добре розуміти вимоги програм та спілкуватися в процесі реалізації конкретного проекту. Володіти знаннями щодо проведення тендерів та роботи з тендерною документацією
  4. Цифрові навички, які стосуються управління, розуміння, інтеграції, спілкування, оцінити та створити інформацію безпечно і відповідним чином. Та володіти всіма інформаційними технологіями для забезпечення обліку і звітності за європейськими проектами.

Отже, сьогодні облікові фахівці повинні обирати сучасні підходи до освіти, які б передбачали вивчення проектного підходу в освітньому процесі. А разом з тим забезпечували набуття і інших необхідних кваліфікацій для використання їх в майбутніх проектах.

Публікацію підготовано з метою мотивації студентів напряму «Облік та оподаткування» до розвитку власних навичок з урахуванням сучасних потреб застосування проектного підходу в різних сферах господарювання. Інформація є частиною проекту «Досвід ЄС для підвищення працевлаштування молоді через розвиток професійних навичок» (ERASMUS-JMO-2021-MODULE – SKILLS4JOB – 101047867), який реалізується за підтримки програми Жан Моне ЕРАЗМУС+ К3