Дослідження, спрямовані на підвищення рівня працевлаштування молоді, є вкрай актуальними в умовах сучасного ринку праці, що швидко змінюється. Розвиток професійних навичок, адаптованих до європейських стандартів, відкриває нові можливості для молодих фахівців і підвищує їхню конкурентоспроможність. Модуль Жана Моне SKILLS4JOB «Досвід ЄС для підвищення рівня працевлаштування молоді через розвиток професійних навичок» надає унікальні можливості для глибокого вивчення цих питань, сприяючи формуванню професійних компетенцій, що відповідають вимогам європейського ринку праці.
Протягом реалізації освітніх і наукових заходів в рамках модулю Жана Моне SKILLS4JOB авторським колективом у складі доцентів кафедри бухгалтерського обліку та оподаткування Серпенінової Юлії та Винниченко Наталії, а також доцентів кафедри міжнародних економічних відносин Замори Оксани та Щербини Тетяни підготовлено наукові статті у фахових виданнях.
Запрошуємо ознайомитись з результатами наукових досліджень в рамках даного проєкту!
- Політика ЄС щодо сталого працевлаштування молоді
У статті розглянуто нормативно-правове забезпечення молодіжної політики щодо працевлаштування, зокрема політику зайнятості, спрямовану на відновлення після пандемії. Основними актами нормативного регулювання молодіжної політики зайнятості в ЄС визначено такі як: Європейський пакт для молоді, Резолюція «Криза зайнятості молоді: заклик до дії», «Рамкова програма дій із зайнятості молоді», Рекомендація Ради ЄС «Про створення молодіжної гарантії» та інші. Метою європейського нормативного регулювання щодо працевлаштування людей молодого віку виступає підтримка талановитої і перспективної молоді, здатної до адаптації на ринку праці, одночасно, покращуючи макроекономічну ситуацію в незалежних держав-членів.
Проаналізовані європейські програми та ініціативи, спрямовані на зниження безробіття серед молоді, а також покращення освіти та трудової мобільності. Основними європейськими програмами та ініціативами визначені: NextGenerationEU, Стратегія «Молодь – інвестування та надання можливостей», Ініціативи «Молодіжні можливості», «Залучення молоді до зайнятості», «Інвестування в молодь Європи» та ін. Вони передбачають створення більше можливостей для молоді в освіті та працевлаштуванні, покращення доступу і повну участь у житті суспільства, розвиток навичок, які відповідають ринку праці, підтримку першого досвіду роботи та навчання на робочому місці тощо. Наголошується на необхідності стимуляції економічного зростання країнам-членам ЄС, зосереджуючись на молодіжному сегменті, впроваджуючи програми підтримки зайнятості, що адаптовані до поточної ситуації у світі.
З текстом статті можна ознайомитись за посиланням:
https://visnyk.fem.sumdu.edu.ua/issues/3_2022/9.pdf
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89442
- Можливості грантових інструментів ЄС програмного періоду 2021-2027 для професійного зростання українських громадян.
Стаття присвячена спектру інструментів грантового фінансування, які Європейський
Союз пропонує молоді та дорослим для підтримки їхнього особистого та професійного розвитку, а також сприяння активній громадянській позиції та соціальній інтеграції. Вивчено та детально охарактеризовано особливості, їхні основні завдання та бюджет грантових програм ЄС, доступних на період 2021-2027 років, зокрема: Erasmus+, Creative Europe, European Solidarity Corps, спрямованих на підтримку та розвиток міжгалузевих та інших сучасних навичок громадянами України, зокрема молоддю.
У статті також розглядається широкий діапазон європейських платформ, доступних українським громадянам саме у воєнний час, включаючи можливості навчання, наукової діяльності, розвитку бізнесу та кіноіндустрії. Цілий спектр інституцій та ініціатив пропонують підтримку у вигляді грантів, стипендій, працевлаштування та інших видів допомоги українським ученим, які працюють в Україні чи за кордоном під час війни.
З текстом статті можна ознайомитись за посиланням:
http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/286495
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96343
- Міжкультурна компетентність як частина професійних навичок та компетенцій студентів-випускників орієнтованих на працевлаштування
У статті досліджується значення міжкультурної компетентності як невід’ємної частини орієнтованих на працевлаштування професійних навичок, які необхідні у сучасному глобалізованому світі. Автори аналізують основні компоненти міжкультурної компетентності, такі як когнітивний, афективний, поведінковий та мотиваційний аспекти, які разом сприяють ефективній взаємодії в умовах культурного різноманіття. Особлива увага приділяється ролі вищої освіти у розвитку цих навичок через інтеграцію міжнародних програм обміну, експериментальне навчання, міжкультурні тренінги та семінари. Результати підкреслюють, що розвиток міжкультурної компетентності є критичним для успішної кар’єри на глобальному ринку праці, де культура та комунікація стають важливими факторами. Також відзначається необхідність подальших досліджень, які допоможуть вдосконалити стратегії формування міжкультурної компетентності в академічних програмах, що сприятиме кращій підготовці студентів до роботи в мультикультурних середовищах.
З текстом статті можна ознайомитись за посиланням:
https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/5067
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97362
- Досвід ЄС щодо забезпечення прозорості і публічності звітності використання коштів за програмами ЄС
Метою статті є вивчення досвіду ЄС щодо забезпечення прозорості і публічності звітності використання коштів за програмами ЄС шляхом дослідження ключових елементів такої системи з метою розробки напрямів вдосконалення в Україні системи прозорості та публічності використання фінансових ресурсів, що існує. Це створить передумови для зменшення корупційних ризиків та підвищенні рівня довіри міжнародної спільноти до процесу витрачання коштів отриманих за програмами підтримки України. Всебічне дослідження досвіду використання коштів за програмами та проєктами ЄС сприятиме використанню найкращих європейських практик для подальшого створення відкритих і доступних механізмів контролю за фінансовими операціями, що забезпечують прозорість у використанні коштів.
З текстом статті можна ознайомитись за посиланням:
https://a-economics.com.ua/index.php/home/article/view/55
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97361
Фінансується Європейським Союзом. Проте висловлені погляди та думки належать лише авторам і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з освіти та культури (EACEA). Ні Європейський Союз, ні EACEA не можуть нести відповідальність за них.